Cele są jak magnes

Zarządzanie wizerunkiem restauracji

Zarządzanie wizerunkiem restauracji stanowi w dobie mediów społecznościowych i rozwoju sieci internetowej nie lada wyzwanie. Równocześnie jednakże możliwość monitoringu wizerunku marki w środowisku wirtualnym stanowi ogromny potencjał dla branży restauracyjnej. Pozwala bowiem na szczegółową analizę zachowań naszych obecnych i przyszłych konsumentów, monitoring zachowań konkurencji, a także ukształtowanie strategii działań marketingowych w przyszłości.

Zarządzanie wizerunkiem restauracji dzięki nowoczesnym technologiom

Wykorzystanie narzędzi mających na celu monitoring marki pozwala zarówno na śledzenie pojawiających się publicznie wpisów i wzmianek na temat naszej marki, ale również analizę trendów na rynku restauracyjnym. Dzięki narzędziom do monitoringu jesteśmy w stanie przeanalizować wpisy pojawiające się wokół marek konkurencyjnych, ale również umacniać nasz wizerunek i sprzedawać poprzez media społecznościowe reagując na coraz częściej pojawiające się zapytania „jaką restaurację polecacie na romantyczny wieczór?”, „jaki lokal wybrać na wesele?” czy też „gdzie można dobrze zjeść w Warszawie?”.

Pamiętajmy, że technologie wspierają nas również w zapobieganiu kryzysom dzięki możliwym do ustawienia alertom i możliwości natychmiastowej reakcji na pojawiające się nieprzychylne artykuły i wzmianki dotyczące naszej restauracji.

Zawsze najważniejsi są ludzie…

Pamiętajmy jednakże, iż narzędzia stanowią dla nas wsparcie i są ułatwieniem dla całego procesu zarządzania wizerunkiem marki, lecz nie automatyzują go w pełni. Aby osiągnąć sukces zapewnij odpowiednie zasoby ludzkie z doświadczeniem i bagażem kompetencji mogące podjąć odpowiednią i skoordynowaną akcję na dany wpis. Czasami nieumiejętna reakcja mimo wsparcia technologicznego jest w stanie wyrządzić większą szkodę dla marki niż pożytek.

Więcej już w najbliższym numerze Biznes Restauracje&Catering w specjalnie przygotowanym poradniku: „Nowoczesne technologie w branży restauracyjnej – Zarządzanie wizerunkiem w restauracji” we współpracy ze wspaniałymi ekspertkami: Ewą Suwińską z Monitori i Jagodą Prętnicką-Markiewicz z SentiOne. Zapraszam już wkrótce do lektury!

NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA